27 March 2017

#NotaCikguJannah : I am a Teacher!

Bismillah.

Alhamdulillah. Setelah apa yang berlaku dekat aku dua tiga menjak ni, manusia datang dan pergi, aku harap yang pergi tu jangan mai balik lah, naik turun kehidupan semua, akhirnya saat ini aku ambil keputusan untuk menjadi seorang pendidik yang mana ini adalah impian aku sejak kecil. Masuk bulan ni sudah dua bulan juga aku jadi cikgu.

Aku dah ada pengalaman kerja admin lah HR lah PA lah yang memang sah sah bukan bidang aku study, jadi kali ni rasa nak sangat jadi cikgu. Sebenarnya dulu lagi cuma masa ni rasa nak kerja pejabat dulu. HAHA. Syukur masa tu Yatt Akasah yakni antara member blogger terawal yang aku kenal dan kebetulan sama kolej dulu iklan kat Facebook dia. Aku pon saja je pegi interview, tak sangka pulak terus diterima sebab sebelum ni nak pergi jadi cikgu kemain diorang nak pengalaman bagai. Mentang-mentang lah aku takdak pengalaman mengajar selain private tutor dan ajar mengaji rumah ke rumah. Lol.


Masa masuk mula mula, kelas pertama tu darjah dua,. Allah. Terketaq kepala lutut. Bayangkan aku jadi cikgu dengan takdak pengalaman. Tapi aku banyak belajar dan tanya kawan kawan cikgu aku lah. Hehe. Dan terus jadi guru kelas budak darjah 3. Sayang tau kat depa. Tapi alhamdulillah semua okay. Hehe. Entah, rasa enjoy kerja kali ni. Seronok dan stress dengan budak budak saja. HAHA.

Oh ya, aku ajar subjek Bahasa Arab, Jawi, Sirah dan Quran. Hehe. Sebab tu aku sekarang sibuk nak fikir nak bagi budak pandai jawi sekurangnya. Amin doakan aku weh! Nanti aku update pelajar kelas aku pulak! Hehe. Senang nak cerita pasai depa. Hehe.

Suka Tak? Suka Kan? Kan? Cer Tinggal Komen Satu. :)

No comments:

Post a Comment

Oh!Belog