17 November 2010

SEDAP KE MEE BANDUNG NIH?

assalamualaikum. .

hari ni aku nak kongsi satu cite. . tadik masa ngah borak2, kawan aku cite kat aku. . aku pun taktau mana dia dapat cite nih . ngeng!


*******************

Untuk beberapa tahun, Ahmad Sufian telah mengadakan hubungan sulit dengan orang gajinya, Sutina. .Suatu hari, Sutina memberitahu Ahmad Suffian yang dirinya mengandung. .

Ahmad Suffian yang tidak mahu merosakkan perkahwinannya, telah mengambil keputusan untuk menghantar Sutina balik ke Bandung untuk melahirkan anak mereka di sana. . Beliau berjanji akan menanggung segala kos untuk anak tersebut sehingga anaknya nanti berusia 18 tahun. .

Supaya rahsia mereka berdua tidak terbongkar, Ahmad Suffian menyuruh Sutina supaya menghantarkan sekeping poskad dengan menulis perkataan "Mee Bandung" dibelakangnya setelah anak mereka lahir nanti .. Ahmad Suffian akan menguruskan segala perbelanjaan untuk
anaknya setelah mendapat poskad itu nanti ...

Suatu hari, 9 bulan selepas itu, ketika Ahmad Suffian pulang dari kerja, isterinya Norzalina menegur Ahmad Suffian dengan muka yang keliru ...

"Bang ... abang dapat poskad yang peliklah hari ni," kata
Norzalina.

"Oh, tak pe ... bagi poskad tu kat Abang. Nanti abang jelaskan,"
kata Ahmad Suffian.

Norzalina pun memberi poskad itu kepada Ahmad Suffian dan melihat Ahmad Suffian membaca poskad tersebut, sebelum muka Ahmad Suffianbertukar menjadi biru, ungu dan terus pengsan!!

Poskad itu berbunyi ...

"Mee Bandung, Mee Bandung, Mee Bandung, Mee Bandung - 2 ada telur, 2 tiada telur. Tolong hantarkan kuah lebih ya!"




************

dan aku pun gelak sampai takmau mau! haha . siot!

sedap lak aku tengok!

Suka Tak? Suka Kan? Kan? Cer Tinggal Komen Satu. :)

8 comments:

  1. Salam Kenal.


    Tak menahan betullah. Nak gelak jugak.

    hahahaha.. hambik ko..

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. erk??? alamak! dah la mee peberet, p wat cite ni plak. . hahahaha!

    ReplyDelete
  4. hahaha . kelakar betul la .
    ngee :D

    ReplyDelete
  5. hahaha . kelakar betul la .
    ngee :D

    ReplyDelete
  6. diba : hahaha. . .feveret?? lagik suka..XD

    ReplyDelete

Oh!Belog