20 June 2011

Kenapa Aku BERBLOG?

Assalamualaikum..

Hari ni kat kelas ICT Dalam Bahasa Arab, aku belajar tajuk 'WEBLOG'. dan tentulah soalan yang akan ditanya oleh ustaz macam ni..

ni ustaz aku yang comel !


" sapa kat sini yang ada blog? "



aku hanya senyum malu-malu kucing. well, aku kan memang pemalu! ahakz! okey-okey. sudah-sudah ! nanti ada orang jelez.. HAHA.. so, aku pun dapat la idea masa dalam kelas untuk update blog yang dah lama aku tinggal walaupun bau dua hari. over kan? HAHA. . kesah pulak!

so, aku pun dengan bangganya, nak kongsi dengan hampa semua, kenapa aku boleh nak start berblogging nih. nak dengaq dak? takmau sudah. tapi dah alang-alang baca, habiskan je la.. tak baik buat keja setengah jalan.. :)


sebab musababnya adalah :

aku nak isi masa lapang

mestilah, time-time dok melangut, best tau dak berblog. aku ni tak pandai menulis sangat, so aku taip lah ! HAHA. . bukan, aku tak suka tulis tangan. haa! better taip kan senang? hehe.. :)

aku nak tambah kawan dan kenal saudara seakidah serta yang lain-lain

dengan rajinnya blogwalking, dapatlah aku kenai orang dan baca tentang kehidupan seseorang tuh! kan3?
aku nak cari sesuatu yang baru

kadang-kadang bila dengan berblog, aku akan dapat cari maklumat yang aku nak bila aku blogwalking. boleh la tambah pengetahuan yang sedia ada..Lagipun bosan kot menghadap facebook ja !

aku nak kongsi maklumat dan jadikan sebagai medan dakwah

yang ni yang paling PENTING! aku nak kongsi segala maklumat yang aku ada dengan pembaca-pembaca blog aku ni haa.. aku jugak nak jadikan ianya sebagai medan dakwah. at least, bila aku mati nanti, aku dah ada saham kat sana nunn.. takut nanti Tuhan tanya aku, adakah aku dah berdawah, aku tak bat apa-apa, tak ke sia-sia? :)

so, ni sebab-sebab yang aku rasa kenapa aku nak berblog. dan aku rasa ada banyak go. cuma masa tak izinkan aku. nak kena cepat sebab kawan ceq dah panggil nak buat assignment falsafah!


kenapa hampa semua suka berblog pulak? cer share ngan aku!

so, aku memang suka berblogging dari facebooking ! hehe..



Suka Tak? Suka Kan? Kan? Cer Tinggal Komen Satu. :)

7 comments:

  1. salam kenal dik.mmg akak pun suka blog dr fb.dgn berblog akak rasa blh share seseuatu dgn semua pembaca.

    ReplyDelete
  2. kak lydia : betul2.. sokong akak..:)

    ReplyDelete
  3. dulu masa mula2 takde blog lisa cume ade fb jer. sejak buat blog, peh fb terus dilupakan:P:P
    mula2 lisa berblog sebab buat assignment sem 1. sebabtu url pun gune skema jer nama sendirik kan.pastu terdetik hati nak ada blog sendiri.masuk sem seterusnya lisa delete semua entry2 yang lisa buat utk assignment lisa buat blog sendiri...ni kalo lecturer lisa bukak url ni mesti tokujat giler tengok blog lisa jadik cmtu.mesti die bg full mark kan sbb skg lagi cntik dari masa awl2 submit url dulu kat die. skema je dulu:P:P

    ReplyDelete
  4. niat blogging kena betul...kalau baik niatnya baiklah jadinya

    ReplyDelete
  5. sme jgk..skrg dh jtuh cinta dgn blog..=)

    ReplyDelete

Oh!Belog