24 December 2012

Menikah, 22 Disember 2012

Bismillah.

"Wahai sekalian manusia! Bertakwalah kepada Tuhan kamu yang telah menjadikan kamu (bermula) dari diri yang satu (Adam) dan yang menjadikan daripada (Adam) itu pasangannya (isterinya iaitu Hawa) dan juga yang membiakkan dari keduanya zuriat keturunan, lelaki dan perempuan yang ramai dan bertakwalah kepada Allah yang kamu selalu meminta dengan menyebut-nyebut namaNya, serta peliharalah hubungan (silaturahim) kaum kerabat; kerana sesungguhnya Allah sentiasa memerhati (mengawas) kamu." (1)

Surah An-Nisa , ayat 3

Alhamdulillah. Selesai sudah majlis pernikahan Abang kedua aku, Mohamad Nurril Anwar dengan kakak ipar saya, Kak Nazlinda. Selamat datang ke keluarga kami. Bukan aku pon. HAHA.

Alhamdulillah, dengan sekali lafaz, maka dengan automatiknya terbinalah lagi sebuah masjid. Tak sangka abang aku sekali lafaz. Muka tak tahan punya cuak. HAHA. Apa yang bestnya, ayahnya sendiri mewalikan pernikahan ni. Allah, best sangat tau !


Tarikh menikahnya 22/12/12. Tarikh walimahnya 23/12/12. Apa-apa pun tahniah la kepada pasangan. Semoga kekal hingga ke syurga hendaknya. Cepat-cepat bagi baby lak. HAHA.


So, majlis sebelah pihak lelaki pulak akan berlangsung pada 29 Disember 2012 kat Kompleks Penjara Seberang Perai. Haa, bukan buat dalam penjara. Tapi dekat dewan dekat kuarters tu. So, awok yang free tu, mari datang yer ! 

Senyum.

Dengan kakak. :)

One Family. :)
Okay. Abang kedua dah selamat. Abang ketiga bakal menyusul. Cepat-cepat kahwin ye? HAHA. Aku? Jangan ditanya. Bukan lagi dalam masa terdekat. Banyak nak kejar lagi. Sabaq dulu na. Hehe. Tapi bila aku punya turn, awok semua mesti datang. BOLEH?



So, Kak Naz dan yen, ni ada lagu untuk u olz! KHAS ni. HAHA.


p/s : Abah, mesti abah bangga kalau abah ada sampai sekarang. :) We always love you.

Suka Tak? Suka Kan? Kan? Cer Tinggal Komen Satu. :)

7 comments:

  1. slamat pengantin baru tuk abg,, huu ^^

    ReplyDelete
  2. selamat pengantin baru untuk abang kamu..semoga jodoh mereka berdua kekal hingga akhir hayat..=)

    ReplyDelete
  3. selamat psngantin baru..semoga kekal hgga ke syurga n tahniah!

    ReplyDelete
  4. Jannah, dia nk tunggu akk pindah balik semenanjung kan....kan?
    Tahniah utk abg mulakan dunia baru:-)

    ReplyDelete
  5. Alhamdullilahh.. Tahniah untuk mereka :)

    ReplyDelete
  6. Sedap jugak nama abg Jannah. Nurril. Bleh la tiru. Heheh. Tahniah utk abg awak. Ingatkan awak yg selamat bernikah.

    ReplyDelete

Oh!Belog