20 January 2013

BerInstagram Melalui PC/Laptop

Bismillah.

Awak pengguna Blackberry? Teringin nak berinstagram? Tetapi takde android dan bukan pengguna iPhone kan? Samalah kita. Tapi jangan risau, tak kisahla awak pengguna Windows Phone ke, Blackberry ke, tapi awak tetap masih ada peluang cerah nak berinstagram SELAIN guna phone member yang pakai android tu untuk sign in Insta awak.

Okay. Jangan nak biarkan aku merapu. Mari mari. Kita teruskan.

Perhatian : aku ikut tutorial ni dari blog Izara ni. Membe gua jugak. Kan Ara?

Ini rupa bila instagram through lappy/PC.
haa, ni macam dia punya interface la. yang kotak merah tu nanti dia akan keluar notification. sama macam android la.



Selain itu, Instagram juga boleh di'view' melalui webstagram. Haa. Gituu.

contoh kat webstagram. boleh view je la. upload tak boleh.
So, kepada yang nak berinstagram through lappy macam saya dan kawan saya yang lain, sila ikuti langkah dibawah.

Pertama, awak semua kena install Bluestacks dulu. Hah, cer tekan SINI. Jangan tanya aku apa itu bluestacks. Yang aku tahu nak insta tru lappy ja. Fokus utama!

Kedua, awak kena install IO Manager Files. Kalau tak, tak dapek nak upload gambar. Tekan SINI juga.

Awak try la dulu buat sendiri. Godek mana patut. Tak tahu boleh tanya aku kat Twitter aku. Aku banyak lepak sana. InsyaALLAH, aku cuba balas mana termampu.

So, yang dah ada akaun Instagram tu, apa guna buat akaun kalau tak follow aku kan? Tak best langsung. nah, follow aku : jannahsuhaimi.

Instagram : jannahsuhaimi
ok. Gua nak blah. Selamat berinstagram!

Lupa nak cakap, agak berat sikit software ni. So, pandai-pandai koranglah ! HAHA.

Suka Tak? Suka Kan? Kan? Cer Tinggal Komen Satu. :)

14 comments:

  1. Ada aku tengokkan hari tu. Cuma sedikit kurang jika mahu dibandingkan upload terus melalui hp. kan?

    -AsaSiaga-

    ReplyDelete
  2. Oh. Niice tips sister. Baru tahu boleh buat macam ni Thanks~

    ReplyDelete
  3. ohh boleh rupanya.lepas ni, boleh la follow2.hehe

    ReplyDelete
  4. Boleh ek guna instagram kat pc? Thanks ye utk tutorial ni jannah.

    ReplyDelete
  5. oh boleh eh thru lappy. Hohoo baru tauuuu. thanks share :D

    ReplyDelete
  6. Outstanding quеst therе. What occurrеd after?

    Thanks!

    mу wеb blog ... garden centers denver

    ReplyDelete
  7. Terima kasih...ptt la xbole nk bkk insta dlm pc..kne download dlu ea?

    ReplyDelete
  8. ooo gitu.. jemput ke teratak saya https://taufikmaria.blogspot.com

    ReplyDelete
  9. kalau tak de bluestack tak leh la post gmbr

    ReplyDelete
  10. mcm mana nak delete gmbr pakai websta ni?

    ReplyDelete
  11. thanks for the tips.

    ReplyDelete
  12. mcm mne nk DM kalau on dekat laptop????

    ReplyDelete

Oh!Belog