08 August 2017

Tips Melembutkan Hati Anak

Bismillah.

Sejak jadi cikgu ni, kemain perangai secara tak langsung jadi perangai mak mak sangat okay? Bila tengok anak-anak murid zaman sekarang ni, tara aku sekolah agama ni, aku jadi sedih tengok mereka yang terlalu pandai mengejar teknologi dan ilmu dunia, tapi silap mereka kurang dengan adab dengan manusia. Terutama cikgu dan ibu bapa.

Ya, bukan salah anak-anak. Tapi ibu bapa dan guru sendiri. Kan? Aku pun duduk saja saja dok pikir, apa aku boleh buat untuk bantu budak. Nak nak pulak yang makin lama makin kurang asam dan macam mana aku nak bantu depa. Macam mana nak lembutkan hati depa?

Jadi, aku dengaq lah Ustaz Syamsul Debat punya ceramah. Pup jumpa. Okay, kita kena ubah diri kita sendiri. Kita amalkan apa apa doa yang sesuai. Jadi, aku dah buat dalam bentuk graphic. So, tengok gambar ni okay?


Jom sama sama kita amalkan?

Suka Tak? Suka Kan? Kan? Cer Tinggal Komen Satu. :)

No comments:

Post a Comment

Oh!Belog