17 June 2020

#SuratUntukDiri - Hi Jannah, Jangan Putus Asa

Surat ini aku titipkan buat diri aku yang muda dulu. Kini tidaklah aku tua, tapi hampir menginjak ke usia 30 tahun ni, banyaklah berfikirnya.
Hai Jannah!

Jikalau setahun yang lalu, hang tidak ambil keputusan untuk keluar dari zon selesa hang, tak mustahil hang akan terlepas peluang untuk ada di tahap ini.

Aku masih ingat lagi saat hang bergelut dengan emosi sama ada hendak pergi atau tetap di situ. Tapi, rezeki hang sudah sampai. Cuma hang kena keluar daripada tempat itu saja.

Aku masih ingat kata-kata Baba Am, "Mana tawaran yang dapat tu, ambil. Sekali terima, nanti rezeki lain datang menderu-deru.'

Tepat sekali.

Jannah,

Hang dah sampai tahap ni. Jangan mengeluh. Buat yang terbaik. Ini demi masa depan hang. Demi cita-cita yang hang impikan. Demi anak bangsa. Demi Allah.

Setiap kali hang rasa letih, jangan berhenti. Berehatlah. Kemudian sambung.

Kisah hang yang lama, ambil sebagai pengajaran.

Buat tempat lama aku dulu, aku tidak simpan sikit pun dendam malah aku bersyukur. Banyak aku belajar di sana. Banyak aku belajar erti seorang guru, persahabatan, kerja, pengkhianatan dan lain lain.

Apa yang Allah atur itu, tidak ada yang sia-sia.

Keep strong!

Suka Tak? Suka Kan? Kan? Cer Tinggal Komen Satu. :)

1 comment:

  1. salam kunjungan...mudah mudahan segala apa yang kita lakukan dapat menjamikan kita ke syurga.... di jemput ke halaman saya

    ReplyDelete

Oh!Belog