28 September 2010

Kenapa perempuan CANTIK pakai tudung??

Assalamualaikum~

malam ni aku rasa aku nak mencari sesuatu. .dan bila aku gooling around, aku terjumpa satu artikel yang amat menarik minat aku~

KENAPA PEREMPUAN CANTIK BERTUDUNG??

dan kat bawah ni note yang aku amek tuh. .

1. Kenapa perempuan cantik pakai tudung?
Sebab dia nak tutup aurat.

2. Kenapa perempuan cantik pakai tudung?
Sebab dia jaga maruah..diri..dan keluarga.

3. Kenapa perempuan cantik pakai tudung?
Sebab.. Sebab dia cantik.

4. Kenapa perempuan cantik pakai tudung?
Sebab dia tak hendak tunjuk kecantikan dia..kecuali pada yang berhak.

5. Kenapa perempuan cantik pakai tudung?
Sebab dia seorang yang pandai..pandai jaga diri.

5. Kenapa perempuan cantik pakai tudung?
Sebab dia anak solehah…

6. Kenapa perempuan cantik pakai tudung?
Sebab dia dengar cakap mak bapak dia..

7. Kenapa perempuan cantik pakai tudung?
Sebab dia hormati orang lain..

8. Kenapa perempuan cantik pakai tudung?
Sebab takut apabile dia tak pakai tudung orang tengok dia cantik..dan ada niat yang tak baik..

9. Kenapa perempuan cantik pakai tudung?
Sebab tak nak diminati ramai lelaki sangat..

10. Kenapa perempuan cantik pakai tudung?
Sebab tak nak menyusahkan orang lain..

11. Kenapa perempuan cantik pakai tudung?
Sebab dapat pahala..

12. Kenapa perempuan cantik pakai tudung?
Sebab dapat menghindari maksiat..InsyaAllah ..

13. Kenapa perempuan cantik pakai tudung?
Sebab supaya dapat menjadi contoh pada perempuan lain..

14. Kenapa perempuan cantik pakai tudung?
Sebab supaya lelaki yang beriman saja yang suka dia..

15. Kenapa perempuan cantik pakai tudung?
Sebab mendengar suruhan Nabi…

16. Kenapa perempuan cantik pakai tudung?
Sebab rambut perempuan adalah mahkota baginya.. Jadi dia tak nak sewenang2nya menunjuk kepada lelaki.. Kerana jika dia menunjuk maknanya dia dah tak bernilai kerana mahkota dia telah dilhat oleh semua lelaki (kecuali keluarga).

17. Kenapa perempuan cantik pakai tudung?
Sebab dapat mengurangkan nafsu lelaki..

18. Kenapa perempuan cantik pakai tudung?
Sebab patuh pada suami..

19. Kenapa perempuan cantik pakai tudung?
Sebab paling penting.. Dia orang Islam…

20. Kenapa perempuan cantik pakai tudung?.
Sebab dalam Al-Quran suruh dia pakai tudung.. Kalau orang Islam tapi tak berpegang pada Al- Quran.. Nak berpegang pada apa lagi..??

21. Kenapa perempuan cantik pakai tudung?
Pasal anda memang cantik lah kalau pakai tudung.. Orang lelaki memang suka org perempuan yang pakai tudung…

22. Kenapa perempuan cantik pakai tudung?
Pasal mereka tahu kalau tak pakai tudung mereka akan “syok sendiri” yang mereka tu lawa… Rugi lah kalau begitu… Pakailah tudung wahai muslimah Islam.. Serius ni…

23. Kenapa perempuan cantik pakai tudung?
Pasai dia tak mahu orang lelaki suka kat dia pasal nafsu semata2… Mesti nak kat dia pasal agama dan akalnya yang baik… .

24. Kenapa perempuan cantik pakai tudung?
Sebab … … Banyak lagi sebab…

pastu ada seorang bertanya, perempuan yang tak bertudung tu tak cantik la ye? haa, sape nak jawab?


***********

dan ini apa yang aku pikirkan~ setiap org akan berbeza pendapatnya . .


sekarang ni, apa yang aku nampak, banyak orang pakai tudung. .dan tak kurang yang berpurdah dan tak bertudung.. tapi depa semua tau ka apa maksud menutup aurat dari segi syarak?? takkan semata-mata sekadar pakai tudung?? tapi pakai ketat2 dan jarang2?? tu ka yang depa maksudkan? tgk saja artis2 skrg. . ada yang bertudung, tapi sanggulja tinggi kemain. .singkat. . camne tuh??

ustaz aku penah cakap, ISLAM suruh melabuhkan tudung menutupi dada. . tak kata pun pakai tudung labuh. . so, apa masalahnya kalau pakai tudung tutup dada?? walhal dia pakai tudung bawal bidang 45 sekalipun?? tak payah la nak tunjuk aset len tuh.. ustaz aku tu pun penah ckp, sesapa yang pakai purdah, jgn pandang rendah dan hina kat org yang tak pakai, dan org yang pakai tudung labuh pun jgn pandang rendah kat yang takpakai tudung labuh. .kadang2 org yang pakai tudung besa tu lebih baik dari hampa..~ hah..dah melalut lak..hmm. .


kepada yang di luar sana, kaji lu camna cara pakai tudung seperti yang disyariatkan ISLAM. . dunia skg da akhir zaman~ ajal datang tak dijemput..bila2 masa ja..so..selamat beramal..:)

dan tahukan kamu semua, sanggul tinggi tu haram hukumnya??

p/s : emo sket mlm ni..


Suka Tak? Suka Kan? Kan? Cer Tinggal Komen Satu. :)

2 comments:

  1. bestnya baca entry nie..nurul suke! nice entry! thanx for sharing... :)

    ReplyDelete

Oh!Belog