07 October 2010

BINATANG PUN ADA PERASAAN TAU DAK?

assalamualaikum. .

bagi pengguna tegar facebook, mesti korang suma penah tgk vc nih kan?

.
.
.
.
.
.
.

****************************

Singa ini dibesarkan ketika masih baby lagi oleh dua orang lelaki. Namun setelah membesar, tuannya ini terpaksa dgn berat hati melepaskannya ke hutan Afrika kerana singa ini terlalu besar. Setahun kemudian, dimaklumkan secara saintifiknya, singa ini akan menjadi singa liar dan tidak akan mengenali kedua-dua tuannya ini. Namun, tuannya teramat rindu dan ingin juga menanggung risiko untuk berjumpa dgnnya. Apakah kepala tuan nya ini dilibas olehnya?atau sebaliknya? saksikanlah..


video

dah tgk vc ni??

************************

hah. . jgn lupa komen. . HAIWAN yang tak dikurniakan akal fikiran pun tahu erti kasih sayang. . dan MANUSIA yang dikurniakan oleh ALLAH akal fikiran pun tak guna sebaiknya. . taktau letak mana. . kat pala lutut kot. . sebab tu terjadinya kes2 buang bayi, zina, minum arak, bunuh dan sebagainya. . dan kita sebgai HAMBA ALLAH yang hina, sama2la muhasabah diri. .

Moga ALLAH melindungi kita daripada kekufuran. . ameenn. .



p/s : makin hari makin sayang kat BOY..


Suka Tak? Suka Kan? Kan? Cer Tinggal Komen Satu. :)

12 comments:

  1. huhu cem terharu je tgk..binatang pemangsa cemtu pun tau cemana nak sayang org yg jaga dia..

    ReplyDelete
  2. dah lame tgk. tapi aritu tgk lagi buat kali ke berapa ntah terus menangis terharu, tersentuh hati gitu hehehehe

    ReplyDelete
  3. kalam hati: aah..tu singa..kalau kucen leh consider lagik..hehe

    ckyn wan : baru rasa nak post..:) hehehe. . aah..toi..sedih la..

    ReplyDelete
  4. Huhu,rasa cam nak bela singa gak la^^

    ReplyDelete
  5. tak pat tgl..huk3

    dia jadi ape?

    ReplyDelete
  6. binatang pun ada rasa kasih sayang tp segelintir manusia sng2 je buang anak

    ReplyDelete
  7. sorry tak dapat tengok video ni sebab bb slow giler...thanks ye singgah blog cik tom :)

    ReplyDelete
  8. wee ari tuh ader cam kursus, then dorang gune vd neh. really interesting ;p

    ReplyDelete
  9. aidil fitri : hahaa. . tu la. . ita bela singa je la..comel je kan??

    macy : ast skali dia pelukk tuan dia tuh..mmg cool sgt..

    sharifah :aah..tu la..dunia akhir zaman..

    fendi : salam..org dulu2..:)

    cik tom : tape2. . sama2..dtg la lagk ea??

    ferra : ha..best kan??

    ReplyDelete
  10. Salam.. cerita yg banyak pengajaran kpd kita.. kasih dan sayang itu x terbatas luasnya maka berkasih sayanglah asalkan masih atas landasan agama

    ReplyDelete
  11. salam..insyaALLAH..tq yer..:) betoi apa yg kamoo ckp tuh..

    ReplyDelete

Oh!Belog