04 October 2010

MAHABBAH DE LAILA

assalamualaikum~

tadik aku baru tgk cite MAHABBAH DE LAILA. .hampa suma tgk dak?? hehehee. . .bolehla cite nih. . aku buan pa . aku cuma nak habaq yang tempat dia belajaq tu kolej aku. . hehehe.. KOLEJ UNIVERSITI ISLAM ANTARABANGSA SELANGOR. .bukan UNIVERSITI KOLEJ ISLAM ANTARABANGSA. . mcm dialog Jasmin Hamid tadik. . hehehe. .

masa depa wat penggambaran tuh, aku dan kawan2, senang cite dak2 ASASI adala. . masa tu kami baru sem 2. . hehe. . dan aku dan kawan2 ada gakla termasuk dalam cite tuh walaupun tak sampai 5 minit. . masa tu kat perpustakaan . ops2. . lek lu. . nnt tak syok la no~ hahahaha. . dan Jasmin Hamid tuh ada guna lappy kawan aku. . yola. . nak pinjam sapa g. . time tuh kami ja ada. . so, kami la yg dea nak mintak pinjam. . kebetulan, kawan aku, zahra dan husna lak eh jadik kamceng ngn team produksi. . hahaha.. aku tak tau pasaipa. . hahaha. .

hah. . kawan aku si kamarul izzat tu pun soh habaq kata mto skuter yang zarina naik tuh moto dia. . poyo kan?? hahahaha. .


*********************


okey2. . balik kepada perkara utama. . aku nak share sket pasal cite nih. . aku amek kat web ni. . klik sini. .

MAHABBAH De Laila, mendengarkan tajuknya sahaja sudah cukup unik. Mahabbah membawa maksud cinta yang dimiliki oleh seorang wanita bernama De Laila.

Drama ini menyingkap kisah cinta dan kehidupan seorang wanita berusia lewat 30-an yang berkahwin dengan lelaki muda belasan tahun.

Sungguhpun memiliki segala-galanya, kerjaya dan harta benda namun kemewahan hidup De Laila sebenarnya tidak menggambarkan realiti sebenar kehidupannya yang kesunyian tanpa teman hidup.

Hancur hati seorang wanita yang ditinggalkan tunangnya menjelang hari perkahwinan mereka, menyebabkan De Laila menjadi seorang wanita yang terlalu tabah.

Apalagi sejak kematian ayah dan ibunya, De Laila yang dipelihara oleh ibu saudaranya, yang dipanggil Mama tidak pernah menjadikan kekecewaan sebagai benteng dalam kehidupan.

Sebab itu tidak hairanlah, setelah ditinggalkan tunang hanya beberapa hari akan bergelar isteri, De Laila bangkit semula dan meneruskan tugas mengendalikan perniagaan yang ditinggalkan kedua orang tuanya.

Kebaikan dan kelembutan hati De Laila telah mencuri hati sepasang suami isteri Pak Imam dan Mak Kintan hingga mereka sanggup menyuruh anak mereka, Waad berusia 18 tahun menjadi suami kepada De Laila.

Pada masa yang sama, Waad ‘berperang’ emosi dalam mengukuhkan hati melayari kehidupan sebagai seorang siswa, suami dan menyimpan rahsia daripada pengetahuan De Laila.


nak tau lagik?? tengokla senirik. . :)


*********************

dan ni ada beberapa gaar nak kongsi2 ngn hampa semua. . :) lama tak boh gambaq kan??






bila aku godek2 pti simpanan aku, yang ni jer yang aku ada. . haha. . gambo2 n masa aku selekeh siot. . skang segak sket dari dulu lah. . :)



p/s : hehe. . ta sabar tengok aku dok celah rak bajet baca buku. . hahaha. .


Suka Tak? Suka Kan? Kan? Cer Tinggal Komen Satu. :)

5 comments:

  1. jannah aku ade jgak . .
    tapi, blkang je laa. .
    hahaha. .
    segak kaa ?? musykiel aku ~ hahaahahah

    ReplyDelete
  2. hahahaha . nape ko ada?? waa..rosakla cite tuh nnt..hahahahaha,

    segak la ugak..hehehe

    ReplyDelete
  3. wah2
    aku dok tggu2 cter nih
    *dh lme x tgok tb, ktinggalan cket*

    pkul bpe cter ni jane, ari ape?
    sori ah~ mls cket nk google2 neh
    ahahah!

    ReplyDelete
  4. hahaha. . amie nih malas lah. .

    hehehehe. .

    hari isnin, pukul 930 malam. . tb 9..:)

    ReplyDelete

Oh!Belog