06 June 2014

Semak.

Bismillah.

Jumaat. 6 Jun 2014. Alhamdulillah. Masih diberi kesempatan merasa untuk terus bernafas di bumi ini. Jangan mengeluh Jannah. Macam-macam yang berlaku yang buat aku memilih untuk jadi diam. Bukan apa, aku takut bila aku bersuara, aku jadi hilang pertimbangan. Tapi bila fikir balik, benda tak besar mana pun. Aku diam sebab aku nak melupakan.

Pelik kot bila aku memilih untuk diam. Mesti dia ada buat apa-apa dengan aku yang sampai tahap aku ambil keputusan nak diam je. Sebab aku ni bukan jenis suka berdiam diri. Ada saja ruang, aku mencelah. Suka gelak pulak tu. *sigh*

Nak jadi macam dulu? It takes time. Sangat, untuk aku la. Sebab apa apa saja dengan aku, it will take time. Ingat kisah aku pernah kena khianat dengan kawan? Mulut memang aku kabo aku dah maafkan, tapi aku macam tak lepas habis. Cuma selepas dua tahun, aku yang pergi minta maaf semula kat dia. Dan aku maafkan dia. Selesai.

Ini tak masuk cakap belakang. Tak puas hati. Cuma kau nak tau, ada dioang fikir tak KENAPA aku jauhkan diri dengan diorang? Kenapa aku berubah sampai macam tu? Kenapa? Ada fikir? *tarik nafas*

Alhamdulillah. Aku masih ada kawan yang memahami. Sedih aku sebab tak masal dia kena fikir pasal ni. Aku tak suka susahkan orang lain dengan masalah aku. Bila aku diam, itu maknanya aku malas nak amek port. If aku kata aku malas, maknanya aku memang malas nak layan. Jangan banyak bunyi. 

Dan paling aku pantang, orang pertikaikan aku atas faktor umur. What the hell are you going to say? Dey, umur bukan penentu engkau je matang aku bebudak jadi aku kena hormat kau. Aku kena fikir macam kau. Hell no. Tu je nak kabo. Benda takde mende pon, jangan buat aku makin meluat. Itu je.

Semak.

Suka Tak? Suka Kan? Kan? Cer Tinggal Komen Satu. :)

No comments:

Post a Comment

Oh!Belog