07 July 2014

Every Girl Needs A Boy Best Friend

*tiup-tiup blog* Dah berhabuk rupanya. Tak sempat nak update. Seorang Jannah busy dan sebab utama dia, dia taktau nak update apa. Ini nasib dia tiba-tiba dapat ilham nak menulis. Sebenarnya bukan tiba-tiba, cuma dia baru rasa nak menulis. *sigh*

Pernah dengar kata kata, lelaki dan perempuan tak boleh berkawan baik? Aku selalu dengar. Betul la juga tu. Bila mana lelaki dan perempuan kawan baik dan rapat, tak mustahil akan timbul rasa lain. Sebenarnya itu yang orang kabo tak boleh kawan baik tu sebab tu la. Hehe.


Tapi bagi aku, takde hal pon nak ada kawan baik lelaki, malah, lebih baik, aku rasa. Seronok tau kawan dengan lelaki ni, tapi bila mana perangai hang pon serupa jantan. Choii! Masa susah senang kita ada yang tolong. Masa jatuh bangun kita ada yang sokong. Bila kawan dengan lelaki ni, dia kurang sikit main perasaan. Tak caya? Cubala dulu.

Aku bersyukur. Tuhan kurniakan aku seorang kawan baik. Aku kira, aku selesa. Dengan dia buat aku rasa aku ada kawan lagi. Buat aku rasa, hey, kau sakiti dia, kau sakit! Haaa, gitulaaa. Dia susah, aku akan sama sama rasa susah. Dia gurau pon, aku still boleh terima. Kita nak kawan lama kot. Tak payah main hati nak kuat tacing.


Dia juga banyak ajar aku erti kehidupan. Okay, ni ayat dia. Pinjam sat no. Dia banyak ajar. Aku dari penakut jadi sikit berani. Dari kasar tetap maintain kasar malah lagi loqlaq aku rasa. *yang ni tak patut* Dari kurang keyakinan, aku jadi okay sikit la. Yang penting dari aku ni seorang yang gelabah, aku jadi tenang sikit. Tapi aku tau, gelabah tetap ada. LOL.


Jadi, kau kawan, tetap jadi kawan aku sampai mati ok? Terima kasih sebab layan ja kepala aku. HAHA. AKu tau kau bengang je ngan aku kadang kadang tu. Kau malas layan sampai satu tahap kau marah aku. Tapi aku tau, kau juga manusia. HAHA.

Terima kasih!

Suka Tak? Suka Kan? Kan? Cer Tinggal Komen Satu. :)

1 comment:

  1. ayie ok shbt berkawan dgn perempuan and bestie ayie dua orng perempuan.. hehe

    ReplyDelete

Oh!Belog