05 September 2017

SH Conquers Penang

Bismillah.

Last Ogos 2017, last minit plan kami nak ke Sungai Petani (to be exact Penang) nak pi kenduri Tona. Aherher. Semua last minit! Kenduri Tona pon sebagai syarat. Kalau tak, tak sampai jugak. Ala, buat Penang macam jauh padahal tu kampung aku kot.

So, malam Jumaat 25 Ogos tu Buna ajak teman balik ke Sungai Petani. Syukur sangat sebab tak payah beli tiket bas ke ets ke balik. Aku direct KL terus ke rumah Piqah, dan syukur laki dia takdak. Kalau dak seganlah kita. HAHA. Hari Sabtu tunggu lagi 3 manusia sampai ke Sungai Petani untuk ke kenduri Piqah. So, alang-alang meh aku dedikasikan entri ni untuk ucapkan Selamat Pengantin Baru kat Tona dan laki beliau.


Diorang ni aku kenal through bisnes sebenarnya. Actually, aku kenal Intan tu dulu. Dulu dia blogger jugak. Tak sangka akhirnya kami boleh bertemu. Kan? Saja dia nak duduk antara aku dengan Yaye sebab nak nampak kecik. Kongasam!


Maka perjalanan kami pun bermula ke Penang! Yehaaaaa. Aku buat macam jakun. Bukan apa, lama tak keluaq lagu ni dengan kawan kawan kan? Terima kasih Piqah bawak kami naik feri. Kesian orang Raub tu teringin!


Masa ni malu sebab keta depan kami ni budak laki dok segan segan HAHAHA. Padu jugak eh? Dalam ni aku dengan Yaniey ja bujang eh? HAHAH. Semua mak budak ni weh.

Thanks to Yaye dan Intan sebab rumah yang depa pilih lawaaaa nau. Rasa takmau keluaq rumah langsung k! Best gila lawa ah eh tak puas hati aku. HAHAH. Ala, teringat boleh layan cite hindustan sambil pakai mask. Pastu semua pakat tahan ngantuk.



Weh, rumah ni cool gila. Boleh la hampa search Maritime Guest House. Berbaloi kot! PUAS HATI HAAA GERAMNYA AKU! HAHAHA.

Malamnya, bawak orang Raub dan Kolumpo pi makan Hameed Pata. Okaylah bagi aku peminat mee goreng mat kambu takleh lawan lah. Hehehe.

Thanks Yaniey untuk puding raja jauh mai dari Raub. HAHA.

So, konon nak tahan mengantuk, last last hampeh. Yaye paling awai jatuh!

Jadi, esok semua pakat nak balik ke pangkuan keluarga masing masing. Actualy, it is not about quantity. It is just about quality. Kami okay je as long we are matured enough to justify something. Hidup mau rileks. Jangan gelabah sangat. Enjoy okay!

Thanks guys for the short escape. Rasa macam kita baru saja lepak. HAHA.

Till then.

Truly,
Cik Jannah.

Suka Tak? Suka Kan? Kan? Cer Tinggal Komen Satu. :)

2 comments:

  1. nk join jgk :( ko da masuk grup blk ke..SH tu apa?

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha aku pun last minit kot yaye mesej aku. kebetulan aku mmg nak balik penang minggu tu. taklah. depa pm aku sendiri haaa. SH u kod rahsia aku hahahah

      Delete

Oh!Belog