25 September 2018

#rekomenfilem : PASKAL THE MOVIE

🎥 : PASKAL THE MOVIE
⭐️: 10/10‬
#rekomenfilem

Kalau ada orang tanya aku sama ada aku nak kahwin tak lagi dengan askar lepas tengok cerita ni? I will always say, MESTILAH AKU NAK MALAH BERKOBAR KOBAR AKU NAK!

Kalau hang seorang yang sangat berjiwa patriotik, cintakan negara, ini dia filem untuk hang tonton. Aku rasa ini adalah filem Malaysia yang terbaik bagi aku sepanjang tahun ni jauh meninggalkan KL Special Force, Polis Evo dan J Revolusi di belakang. Siapa yang bandingkan dengan filem Munafik, aku tampo kang. Jauh nau pergi dia. LOL.

Tapi mungkin review aku agak over sikit sebab AKU MEMANG MINAT GILA TENTERA TAK KISAH LA LAUT KE DARAT KE UDARA KE APA KE TAPI AKU MEMANG MINAT TENTERA DAN MEMANG NAK CARI PASANGAN TENTERA!! Kalau orang tanya aku lepas tengok filem ni hang nak kahwin lagi dak dengan askar, tak payah fikir lama, aku akan jawab NAKKKK LA!

Bila hang tengok filem ni, hang tak rasa hang tengok filem sebab pelakon dia, tapi sebab PASKAL tu sendiri. Ya, PASKAL ataupun nama panjang dia Pasukan Khas Laut TLDM. Adrian Teh berjaya bawa aku tengok filem ni sebab isi dia, fokus dia, bukan pelakon semata-mata.

Paskal The Movie adalah sebuah kisah benar yang mengisahkan tentang pengorbanan hero-hero kita demi negara tercinta. Dia nak kena pilih antara keluarga dan negara. Bukan senang weh.

Antara dialog yang menarik perhatian aku, "Bukan senang keluarga dan kawan-kawan nak faham tugas macam kita." Ya, hang akan faham, bukan senang kita orang biasa nak faham tugas depa. Tengah makan, dapat call. Bangun tinggal makanan. Tengah cuti, dapat call, bangun pi balik kem sebab ada misi lebih penting dok tunggu.

Dalam filem ni hang akan dapat tengok sikap kerjasama dan teamwork yang sangat padu dalam kumpulan mereka. Semua saling melengkapi dan sempurna. Bukan tu saja, kasih sayang seorang mak dengan anak, majikan dengan pekerja dan macam macam lagi.

Beb, tiga kali meleleh ayaq mata jantan aku ni woi. Aku ni susah gila nak menangis, tapi filem ni saja, tiga babak meleleh ayaq mata aku weh. Tersedu-sedu aku. Tu part sedih. Part dia punya tergempaq dengan tembakan dan bom yang silih ganti tu, hang toksah kata, tak senang duduk aku dibuatnya. HAHAHA. Gelak sengih pun ada. Cukup rencah.

Sinematografi dia, sumpah lawa! Dia tembak macam real, putus kaki real, bom hancur badan habis, real. Puas hati!

Pemilihan pelakon yang hang sendiri tahu Amirul Afendi, Nam Ron, dan lain-lain tu macam mana powernya depa? Weh, Amirul Afendi tu Allah bagi dia bakat berlakon ya! Semua power. Hairul Azreen, Ammar Alfian, Gambit dan aku lupa yang lain nama apa HAHA. Sorry la.

Panjang weh review kali ni, tapi tu ja aku nak habaq, hang keluar wayang pun hang akan teringat aksi depa dalam tu. Hang akan rasa emosi tapi dalam masa sama hang punya semangat patriotisme tu membuak!
 

To all our heroes out there, salute!

To Adrian Teh and all crews member of Paskal The Movie, kudos! Bravo!

Macam ni baru berbaloi nak tengok kat wayang! Ingat omputih je ke power bab ketenteraan???! Hehehe.

Nurul Jannah,
Peminat No 1.

Suka Tak? Suka Kan? Kan? Cer Tinggal Komen Satu. :)

No comments:

Post a Comment

Oh!Belog