22 October 2018

#playingtourist in Kuala Lumpur

Bismillah.

Semalam lepas mama and the geng balik ke Penang, maka aku dan Kak Farah pun apa lagi, panjang kaki ke KL lah. Dengan duit tak dak tengah bulan, nak berjalan juga, habuan minyak kereta cukup la. HAHA. Kami dah lama tak masuk KL kot padahal sejemput ja KL Subang tu. So, kami pergilah pusing KL acah acah pelancong.

Hasil carian Google, kami memulakan langkah ke Muzium Kraftangan Negara yang terletak di Jalan Conlay, KL. Aku  ni nasib la jiwa seni dok ada jugak. Dapatlah kami cuci mata. Nak tangkap gambar, tak boleh. Aku ikut peraturan ye. So, yang mana boleh je la kami bagi gambar.

Kak Farah.

Kemudian setelah habis pusing, kami ke Muzium Diraja yakni Istana Lama tu. Bayaran Masuk RM5 saja. Lepastu kena jalan kaki naik atas. Macam biasa, dalam tu tak boleh bergambar ke apa. So, kita hormat. Tapi kan ya ALLAH, cantiknya perabot dan hiasan dalaman. Memang diraja sangat. Lepastu dok berangan tidur kat situ la. Langsir punya lawa dan karpet tu tebal amat. HAHA. Mula la berangan nak anak raja. LOL.





Kemudian kepenatan bagai berehat kejap kat Masjid Negara. Lepas solat semua, nak pergi Muzium Kesenian tapi dah nak tutup. SOkayyyy. HAHA. Last sekali decide nak ke Dataran Merdeka. Bergambar je. Kebetulan matahari tengah nak terbenam, eh lawa ye gambar kat situ. HAHAHA. At least nanti tua tua aku boleh tunjuk kat anak cucu aku.






Akhir sekali, makan kat Suraya Seafood. Aku malas nak cerita sebab hampa boleh Google hahaha. Kaparah la teringin sangat nak makan! HAHA.



Okay, done for #playingtourist. Next kita jelajah yang tak sempat lagi. Asalkan freee. HAHA.

Suka Tak? Suka Kan? Kan? Cer Tinggal Komen Satu. :)

No comments:

Post a Comment

Oh!Belog