23 October 2014

Mencintai Dalam Diam

Diam.

Kalau itu yang terbaik untuk kau, diamlah. Kau lebih tahu diri kau, kan? Aku tahu, sakit rasa bila kau terpaksa menyayangi seseorang secara diam diam. Depan dia, kau terpaksa berlagak yang kau tak kisah dan tak apa. Kau kata kau okay. Tapi sebaliknya, kau remuk. Hati kau rasa pilu dan menyesal tak sudah sebab kau termasuk dalam perangkap kau sendiri. Padan muka kau!

Tapi.

Aku tabik kau. Kuat kau pendam sorang sorang. Kau terjatuh suka sama dia. Dan kau tahu, dia tak mungkin pandang kau balik. Fuhh, hebat. Aku tak sehebat itu. Kawan, berhentilah sakiti hati sendiri. Kau gunakan senjata kita -- DOA.


Kau jangan lupa, Tuhan pegang hati kita. Dia yang berkuasa menentukan siapa untuk siapa. Ingat tu. Teringat aku perbualan dengan seorang teman rapat, yang aku cukup hormati. Aku ingat dia tak kisah dan tak perasan pon. Tapi tak sangka, dia perasan. Dia tahu apa aku rasa. Dan dia, tahu aku kuat. Dia pesan suruh aku doa banyak banyak. Dia yakin kat aku. Aku juga harus kena yakin.

Jadikan kisah Saidatina Fatimah dan Saidina Ali sebagai panduan. Kisah mencintai dalam diam. Kisah tanggungjawab menyintai. Ah, google sendiri. HAHA.



Pesan aku, jangan sakiti hati sendiri. Kita semua sudah ada bahagian bahagia untuk kita. Ingat tu?

Suka Tak? Suka Kan? Kan? Cer Tinggal Komen Satu. :)

1 comment:

Oh!Belog