07 November 2014

Tiada Tajuk

Lama tak mengjengah masuk dalam laman blog yang banyak merakamkan detik suka duka pahit manis aku sepanjang aku terlibat dengan dunia blogging. Aishh, rindulah zaman aktif dulu. Sekarang, sangat susah nak aktif. Kekangan masa. Aku nak buat kerja pon terkejar-kejar. Inikan nak update blog selalu. Itu tak masuk bab aku blur lagi.

Tahun ni aku dah dua puluh tiga. Tahun depan aku dah melangkah masuk dua puluh empat. Aku target nak kahwin umur dua puluh empat atau dua puluh lima. Kadang aku yakin aku dapat kahwin masa umur tu, tapi bila fikir sekarang masih sendiri-forever-alone gitu, entah dapat ke tidak nak kahwin ikut target. *sigh*

Takpe Jan, jangan risau. Persiapkan diri. Masa kau belum sampai. *lap air mata*

Kawan-kawan ramai dah mula melangkah ke satu fasa lagi. Ada yang dah bertunang, ada yang menikah, ada yang berkahwin dan ada yang dah beranak pinak. Aku nak jugak! Kasar mana pun aku, loqlaq mana pon aku, mana boleh tolak fitrah nak kahwin woi!! HAHA. Emo sat.

Dulu aku pernah tawar hati (sampai la ni) dan aku takmau kahwin. Elak diri dari benda cintan cintun ni. Sungguh. Aku pernah suka tapi dikecewakan. AKu pernah suka tapi ditolak. Dan kali ni, aku hampir suka kot tapi awai awai aku nak halang. Sebab aku tak suka. Aku sendiri yang tak berani ambik risiko tu lagi. Sebab aku tau natijahnya camne. So, aku elak elak selagi mampu.

Doalah. Dia yang pegang hati kita. Dia yang pegang hati semua. Dia boleh ubah dari tak suka kepada suka dan dari suka kepada tak suka. Dia boleh. Kita ja mau takmau. Kan?

Boleh ajar aku untuk bertahan hidup begini? Ya, ajar aku.



Suka Tak? Suka Kan? Kan? Cer Tinggal Komen Satu. :)

No comments:

Post a Comment

Oh!Belog