12 November 2014

Mana Mungkin Ada KITA

Bismillah.

Boleh aku jadikan laman ini laman aku menulis tentang aku?
Boleh aku jadikan laman ini laman aku menulis tentang kau?
Boleh aku jadikan laman ini laman aku menulis tentang kita?

Kita?

Tersenyum aku saat membayangkan kita. Tapi sekejap saja senyuman itu singgah.

Kenapa macam tu, awak?

*senyum tutup mulut* Sebab aku tahu istilah kita tidak akan pernah wujud. TIDAK AKAN.

Kau ada dia. Aku? Masih mencari. Atau masih sendiri. Sebab tu kita itu tak akan wujud -- at least buat masa sekarang. Aku tahu kau tidak akan sesekali baca tulisan di laman ini. Sebab tu aku berani tulis macam ni.


Aku dah sampai tahap -- jika ada, maka ada lah. Jika tiada, redhakan. Pilihlah yang terbaik untuk aku Tuhan. Kau lebih tahu dari apa aku tahu. Jangan sedih.

Cinta adalah pemberian. Sebenar-benar cinta ialah cinta yang tidak mengharapkan orang yang kau cinta itu mencintai kau kembali. Cukup kau yang hanya memberi cinta dan menunjukkan rasa cinta itu. Jika cinta kau ikhlas, orang yang kau cinta itu akan merasa keikhlasan cinta itu. - Terfaktab Zine.

Aku tahu itu salah aku. Kau tak perlu marah aku. Kau cuma perlu teruskan menjadi kawan aku. Sampai mati. Biar KITA itu di dalam istilah friendzone. Sebab itu yang terbaik buat kita. Bantu aku, bantu aku untuk halang rasa itu dari makin bercambah. Bantu aku.

Suka Tak? Suka Kan? Kan? Cer Tinggal Komen Satu. :)

No comments:

Post a Comment

Oh!Belog