08 February 2020

Panggilan Penempatan Interim 2020

Bismillah. Assalamualaikum.

Entri pertama untuk tahun 2020. Teruja kan? Aku mulakan dengan satu berita baik. Hehe. Aku tak sangka pulak tahun 2020 ni Allah satukan semua doa-doa aku dalam satu jawapan. Benar kita hanya merancang, Allah jua merancang, tetapi Dia adalah sebaik-baik perancang. Dia jawab doa kita, tapi bukan dengan cara kita. Dengan cara Dia. Cantik kan?

Aku rasa panjang sangat Januari 2020 aku ni. Setiap kali tengok kalendar eh kenapa tak sampai lagi Februari ni. Dan, masuk saja bulan 2, nah aku dapat satu berita. Penempatan Interim 2020.


Alhamdulillah. Penantian aku telah terjawab. Alhamdulillah. Doa aku Allah jawab satu demi satu. Hampir setahun aku tunggu, ini yang Allah balas kat aku. Dan aku rasa, ini adalah keputusan yang terbaik yang aku pernah buat sepanjang hidup aku -- yakni menerima tawaran ke sana.

Aku selalu cakap dengan kawan baik aku, Si Amni tu, aku uakan dapat apa aku nak tapi lambat sikit dari orang lain. Dia tak lambat, dia cuma belum masa. Semuanya akan indah pada waktunya. Betul sekali.

Tak dinafikan, geram juga aku dok baca dalam group telegram tu hari hari diorang tanya bila nak posting. HAHA. Calon simpanan ni tak tentu lagi dapat tau. Tai aku diam je la malas nak marah ke apa. Sekali nah keluar keputusan Alhamdulillah sangat.

Antara hikmah yang aku boleh kongsi kat sini:

1. Aku dari dulu doa nak jalan jalan nak travel (aku siap tulis dalam planner aku untuk perancangan dalam masa 10 tahun), dia hantar aku pergi Sabah. Nahh, kumpul duit, pergi jalan!

2. Aku selalu doa nak selesaikan hutang yang aku ada, nah Allah hantar aku ke Sabah. Simpan duit kat sana tak boleh nak enjoy macam kat KL, bayar hutang, kemudian, pergilah mana nak pergi. Bumi Allah luas.

3. Aku nak jadi cikgu. Cikgu dalam erti kata cikgu sekolah. Panjang liku akku nak jadi seorang cikgu. Siapa yang dekat dengan aku dia tahu la betapa struugglenya aku nak jadi seorang cikgu. Merata kerja, alhamdulillah dia bagi aku jadi.

4. Aku doa juga nak kahwin dengan lelaki yang kerja dalam unit uniform macam askar tu HEHE. Adakahin petanda bakal jumpa jodoh di Sabah? Kan banyak skar hahahahaha.

5. Aku doa juga nak kurus, Nah pi sabah. Kurang sikit  makan bukan bukan haahaha.

Terima kasih ya Allah. Semoga Allah mudahkan urusan aku dan kawan-kawan lain. Ambillah sebanyak mana pengalaman yang boleh. Aku redha kat mana saja diorang nak tempatkan aku Aku dah bersedia.

Ini masa aku. Masa yang aku dah betul bersedia. Korang, jangan putus asa. Ingat tu.

Jalan aku, Allah aturkan untuk aku jadi Pembantu Pengurusan Murid dulu. Sebab aku faham hikmah Allah bagi, Dia nak aku rasa jadi orang bawahan sebelum aku rasa jadi cikgu. Jangan buli pembantu (kalau ada kelak). Jangan biar dia buat semua kerja kita. Ingat! Allah nak bagi aku bias dalam suasana sekolah sebelum aku datang sebagai pendidik.

KAwan kawan, boleh baca antara liku liku pengalaman aku nak jadi guru interim yang aku sempat update. Busy weh mana dan nak update selalu. HAHA.






Suka Tak? Suka Kan? Kan? Cer Tinggal Komen Satu. :)

1 comment:

Oh!Belog